BreslovTorah.com

Official Site of Rabbi Nasan Maimon

LH6-01-Periya uReviya

2024-05-21 – LH6 – EH – Pirya uReviya 3 – Para. 10b-11 – Sipurey Masiyos – Seven Beggars – Beggar With No Hands – Tikkun HaBris – The Castle of Water – The 10 Types of Song – Tehillim – Tikkun HaKlali – Akeidas Yitzchak

Pirya uReviya 3 – Sipurey Masiyos – Seven Beggars – Beggar With No Hands – Tikkun HaBris – The Castle of Water – The Ten Types of Song Represent the Totality of Simcha Tehillim Tikkun HaKlaliShofar Yom Kippur – 5 Kolos – 72 Strings – Speaker: Rabbi Nasan Maimon.
Hilkhos Pirya uReviya 3 is based on 2Likutey Moharan 23.
00:00 – Introduction
01:00 – PARAGRAPH 10b.Sipurey Masiyos. Story of the Seven Beggars.
14:00 – Q&R about the correspondence between the arrows in the story and Tikkun HaBris.
16:30 – The Castle of Water surrounded by ten walls of water.
21:06 – The 10 Types of Song. Sounds of the shofar.
*24:00 – The main cure for all illness is through joy. The 10 Types of Song infuse life into the 10 pulses.
30:00 – PARAGRAPH 11. Akeidas Yitzchak on Rosh HaShanah.
32:30 – The name Yitzchak is an expression of the joy of his parents, Avraham Avinu and Sara Imeynu.
*33:00 – Akeida means “tying” up the Midas HaDin.
37:00 – Yom Kippur. Living by means of bread vs. living by means of the Voice of HaShem – the 5 Kolos of HaShem correspond to the 10 Types of Song and the 5 tefilos of Yom Kippur.
*42:00 – The letter Hey represents the 10 Types of Song. Reference to Likutey Moharan 49. The Harp of 72 strings.
48:30 – אֲדֹנָ֚י | שְׁמָ֙עָה֙ אֲדֹנָ֣י | סְלָ֔חָה אֲדֹנָ֛י הַקְשִׁ֥יבָה וַֽעֲשֵׂ֖ה אַל־תְּאַחַ֑ר לְמַֽעַנְךָ֣ אֱלֹהַ֔י כִּֽי־שִׁמְךָ֣ נִקְרָ֔א עַל־עִֽירְךָ֖ וְעַל־עַמֶּֽךָ – “HaShem, hear! HaShem, forgive! HaShem, listen, and act without delay for Your own sake, HaShem; for Your Name is attached to Your city and Your People!”” Daniel 9:19. NOTE from Rabbi Zvi Aryeh Rosenfeld zal: the first letters in a section of this possuk equal 365, a number that alludes to the 3 upper sefiros, the 6 middle sefiros, and the Hey (5) of Malkhus. Through the words of this possuk, Daniel was referring to all ten sefiros.
50:00 – Closing blessings.
TEXT (Courtesy of www.Sefaria.org.il)

וְאַף-עַל-פִּי שֶׁבְּוַדַּאי אֵינִי זוֹכֶה לֵידַע כְּטִפָּה מִן הַיָּם מִסּוֹד הַמַּעֲשִׂיּוֹת שֶׁסִּפֵּר רַבֵּנוּ זִכְרוֹנוֹ לִבְרָכָה הַמּוּבָאִים בַּסֵּפֶר סִפּוּרֵי מַעֲשִׂיּוֹת, וּמִכָּל שֶׁכֵּן וְכָל שֶׁכֵּן בַּמַּעֲשֶׂה הַנּוֹרָאָה הַזֹּאת הַקְּדוֹשָׁה מִכֻּלָּם כְּמוֹ שֶׁמְּבֹאָר שָׁם, אַף-עַל-פִּי-כֵן עִנְיָן זֶה בְּוַדַּאי מְרֻמָּז בִּדְבָרָיו בְּתוֹךְ כְּלָלִיּוּת שְׁאָר הָעִנְיָנִים וְהַסּוֹדוֹת הַנּוֹרָאוֹת שֶׁכִּוֵּן, אֲבָל עִנְיָן זֶה כָּלוּל בְּוַדַּאי גַּם כֵּן בִּדְבָרָיו הַקְּדוֹשִׁים שֶׁבְּהַמַּעֲשֶׂה הַנַּ”ל, דְּהַיְנוּ שֶׁזֶּה שְׁאָלוֹ, אֵיזֶה מִין חִצִּים אַתָּה יָכוֹל לְהוֹצִיא? פֵּרוּשׁ, אֵיזֶה פְּגַם הַבְּרִית אַתָּה יָכוֹל לְתַקֵּן? כִּי יֵשׁ כַּמָּה וְכַמָּה בְּחִינוֹת בִּפְגַם הַבְּרִית אַלְפֵי אֲלָפִים וְרִבֵּי רְבָבוֹת, כִּי בְּוַדַּאי לֹא כָּל הַפְּגָּמִים וְהַחֲטָאִים שָׁוִים כַּיָּדוּעַ לַכֹּל, הֱשִׁיבוֹ, מִין פְּלוֹנִי. (וְעַיֵּן שָׁם מַה שֶּׁכָּתוּב מֵעִנְיַן הַסַּמִּים שֶׁמּוֹשְׁחִים בָּהֶם הַחִצִּים שֶׁעַל-יְדֵי-זֶה מַזִּיקִים וְכוּ’, וְהַכֹּל מְרַמֵּז לָעִנְיָן הַנַּ”ל), כְּלוֹמַר שֶׁזֶּה הַחֵלֶק מִפְּגַם הַבְּרִית שֶׁהוּא בְּחִינַת מִין חֵץ פְּלוֹנִי, הוּא יָכוֹל לַחֲזֹר וּלְהַמְשִׁיךְ לַחוּץ וּלְתַקֵּן, הֱשִׁיבוֹ זֶה שֶׁבְּלֹא יָדַיִם, עֲדַיִן אֵינְךָ יָכוֹל לְרַפְּאוֹת אֶת הַבַּת מַלְכָּה, מֵאַחַר שֶׁאֵין אַתָּה יָכוֹל לַחֲזֹר וּלְהַמְשִׁיךְ כִּי אִם מִין חֵץ אֶחָד

וְזֶה יָדוּעַ שֶׁהַבַּת מַלְכָּה שָׁם מְרַמֵּז עַל הַשְּׁכִינָה שֶׁהִיא כְּנֶסֶת יִשְׂרָאֵל, כְּלָלִיּוּת נַפְשׁוֹת יִשְׂרָאֵל שֶׁנִּקְרֵאת “בַּת מֶלֶךְ”, כְּמוֹ שֶׁכָּתוּב, “כָּל כְּבוּדָּה בַת מֶלֶךְ פְּנִימָה”, וְכֵן בַּזֹּהַר וּבַתִּקּוּנִים נִקְרֵאת, “בְּרַתָּא דְּמַלְכָּא” בְּכַמָּה וְכַמָּה מְקוֹמוֹת. וְהַשְּׁכִינָה בְּגָלוּת מְדֻכֵּאת בְּיִסּוּרִים בַּעֲווֹנוֹתֵינוּ, כְּמוֹ שֶׁאָמְרוּ רַבּוֹתֵינוּ זִכְרוֹנָם לִבְרָכָה, בִּזְמַן שֶׁאָדָם מִצְטַעֵר שְׁכִינָה מָה אוֹמֶרֶת? קַלַּנִי מֵרֹאשִׁי קַלַּנִי מִזְּרוֹעִי. וּכְמוֹ שֶׁכָּתוּב, “רָחֵל מְבַכָּה עַל בָּנֶיהָ מֵאֲנָה לְהִנָּחֵם עַל בָּנֶיהָ וְכוּ'”

וְעַל זֶה נֶאֱמַר (אֵיכָה ג), “דָּרַךְ קַשְׁתּוֹ וַיַּצִיבֵנִי כַּמַּטָּרָא לַחֵץ, הֵבִיא בְּכִלְיֹתָי בְּנֵי אַשְׁפָּתוֹ”. כִּי כָּל הַחִצִּים הָרָעִים שֶׁל פְּגַם הַבְּרִית נִזְרָקִים לְהַשְּׁכִינָה וּכְנֶסֶת יִשְׂרָאֵל, חַס וְשָׁלוֹם, כַּיָּדוּעַ, וְזֶהוּ גַּם כֵּן בְּחִינַת (תְּהִלִּים לח) כִּי חִצֶּיךָ נִחֲתוּ בִי וַתִּנְחַת עָלַי יָדֶךָ. וְעַל-כֵּן אַף-עַל-פִּי-כֵן שֶׁזֶּה הִתְפָּאֵר שֶׁיָּכוֹל לְהוֹצִיא חֵץ, אַף-עַל-פִּי-כֵן עֲדַיִן אֵינוֹ יָכוֹל לְרַפְּאוֹת אֶת הַבַּת מַלְכָּה, שֶׁהִיא הַשְּׁכִינָה, כְּלָלִיּוּת נַפְשׁוֹת יִשְׂרָאֵל, מֵאַחַר שֶׁאֵינוֹ יָכוֹל לְהוֹצִיא כִּי אִם חֵץ אֶחָד, דְּהַיְנוּ שֶׁאֵינוֹ יָכוֹל לְתַקֵּן כִּי אִם פְּגַם הַבְּרִית אֶחָד יָדוּעַ, אֲבָל יֵשׁ עֲדַיִן חִצִּים רָעִים כָּאֵלּוּ שֶׁהֵם פְּגָמִים גְּדוֹלִים כָּאֵלּוּ שֶׁגַּם הוּא אֵינוֹ יָכוֹל לְהוֹצִיאָם וּלְתַקְּנָם, אֲבָל זֶה שֶׁבְּלֹא יָדַיִם הִתְפָּאֵר בַּסּוֹף שֶׁהוּא יָכוֹל לְהוֹצִיא כָּל הָעֲשָׂרָה מִינֵי חִצִּים שֶׁבָּהֶם כְּלוּלִים כָּל מִינֵי חֲטָאִים וְכָל מִינֵי פְּגַם הַבְּרִית שֶׁבָּעוֹלָם, כָּל הַחֲטָאִים וְהָעֲווֹנוֹת וְהַפְּשָׁעִים הַגְּדוֹלִים מְאֹד מְאֹד רַחֲמָנָא לִצְלַן, הַכֹּל כַּאֲשֶׁר לַכֹּל הוּא יָכוֹל לַחֲזֹר וּלְהַמְשִׁיךְ וּלְהוֹצִיא וּלְתַקֵּן הַכֹּל, כִּי הוּא יָכוֹל לִכְנֹס לְתוֹךְ כָּל הָעֲשָׂרָה מִינֵי חוֹמוֹת שֶׁל מַיִם שֶׁשָּׁם מֻנַּחַת הַבַּת מַלְכָּה שֶׁנָּפְלָה חַלָּשׁוּת זֶה כַּמָּה וְכַמָּה מֵאוֹת שָׁנִים, וְהוּא יָכוֹל לִכְנֹס לְשָׁם, לְתוֹךְ כָּל הָעֲשָׂרָה חוֹמוֹת שֶׁל מַיִם, וְיוֹדֵעַ לְהוֹצִיא כָּל הָעֲשָׂרָה מִינֵי חִצִּים וְיוֹדֵעַ כָּל הָעֲשָׂרָה מִינֵי דְּפִיקִין וְיוֹדֵעַ לְרַפְּאוֹתָהּ עַל-יְדֵי כָּל הָעֲשָׂרָה מִינֵי נְגִינָה

נִמְצָא, שֶׁעִקַּר הָרְפוּאָה שֶׁל הַבַּת מַלְכָּה, שֶׁהִיא הַשְּׁכִינָה, כְּלָלִיּוּת נַפְשׁוֹת יִשְׂרָאֵל, הוּא עַל-יְדֵי עֲשָׂרָה מִינֵי נְגִינָה שֶׁהֵם כְּלָלִיּוּת הַשִּמְחָה. וְזֶה שֶׁכָּתַב רַבֵּנוּ זִכְרוֹנוֹ לִבְרָכָה בְּהַתּוֹרָה הַנַּ”ל, שֶׁעִקַּר כָּל הָרְפוּאוֹת בְּגַשְׁמִיּוּת וְרוּחָנִיּוּת הוּא עַל-יְדֵי שִׂמְחָה, שֶׁהוּא בְּחִינַת עֲשָׂרָה מִינֵי נְגִינָה, כִּי עֲשָׂרָה מִינֵי נְגִינָה מְחַיִּין כָּל הָעֲשָׂרָה מִינֵי דְּפִיקִין שֶׁהֵם חִיּוּת הָאָדָם, וְכָל הַחוֹלַאַת, חַס וְשָׁלוֹם, וְכָל הָרְפוּאוֹת תְּלוּיִים בָּהֶם בְּהָעֲשָׂרָה מִינֵי דְּפִיקִין כַּיָּדוּעַ, וְעִקַּר חִיּוּת הָעֲשָׂרָה מִינֵי דְּפִיקִין הוּא עַל-יְדֵי שִׂמְחָה, שֶׁהוּא בְּחִינַת עֲשָׂרָה מִינֵי נְגִינָה, עַל-כֵּן הַשִּמְחָה הוּא דָּבָר גָּדוֹל מְאֹד וּצְרִיכִין לְחַזֵּק אֶת עַצְמוֹ בְּשִׂמְחָה תָּמִיד בְּכָל הַכֹּחוֹת, כִּי הִיא עִקַּר רְפוּאוֹת הַנֶּפֶשׁ וְהַגּוּף, בְּחִינַת רְפוּאַת הַבַּת מַלְכָּה כַּנַּ”ל

נִמְצָא, שֶׁעִקַּר תִּקּוּן הַתְּשׁוּבָה, שֶׁהוּא רְפוּאַת הַנֶּפֶשׁ וְהַגּוּף, כְּמוֹ שֶׁכָּתוּב, “לְכוּ וְנָשׁוּבָה אֶל ה’ כִּי הוּא טָרָף וְיִרְפָּאֵנוּ” וְכוּ’, הוּא עַל-יְדֵי הַשִּמְחָה, שֶׁהוּא בְּחִינַת עֲשָׂרָה מִינֵי נְגִינָה, עַל-כֵּן בְּרֹאשׁ הַשָּׁנָה, שֶׁהוּא יוֹם רִאשׁוֹן לַעֲשֶׂרֶת יְמֵי תְּשׁוּבָה, מְעוֹרְרִין כָּל הָעֲשָׂרָה מִינֵי נְגִינָה עַל-יְדֵי מִצְוַת שְׁמִיעַת קוֹל שׁוֹפָר שֶׁכָּלוּל מֵעֲשָׂרָה מִינֵי נְגִינָה. וְזֶה שֶׁמּוּבָא בַּתִּקּוּנִים כַּמָּה פְּעָמִים, כְּדֵין בְּרַתָּא דְּמַלְכָּא עָאלַת בַּעֲשָׂרָה מִינֵי נְגִינָה, עַיֵּן שָׁם

To dedicate this shiur, click HERE.